أعضاء لجنة التحكيم للموسم الخامس من المنافسة

?دايفيد ميتلاند ?

عُيّن دايفيد مؤخراً محاضراً في التصوير الصحافي في جامعة ساوثامبتون سولنت، وهو يجمع بين مهنتين في الوقت ذاته، فهو أخصائي في علم الحيوان يعمل في عدّة جامعات في أستراليا وجنوب إفريقيا والمملكة المتحدة، فضلاً عن كونه مصوراً محترفاً مختصاً بالطبيعة والعلوم.

يستخدم دايفيد التصوير الفوتوغرافي لتسليط الضوء على التفاصيل المدهشة للطبيعة، جامعاً بين منظوره الأكاديمي وإحساس جديد بالاستكشاف بحثاً عن الفن والإعجاز في الطبيعة. وهو يستخدم صوره كأداة للمشاركة والتنوير والجذب للجمهور بهدف نشر الوعي وتحسين فهم العالم الطبيعي والعلوم.

وقد فاز دايفيد بالعديد من الجوائز الدولية، ومنها جائزة أفضل مصور للحياة البرية في أوروبا للعام 2008، فضلاً عن اختياره مرتين ضمن القائمة النهائية للمرشحين في جوائز سوني العالمية للتصوير الفوتوغرافي. وقد حصل مرتين على لقب أفضل مشاركة في جوائز التصوير الدولية في نيويورك، ونال العديد من جوائز تصوير الحياة البرية في لندن. وفاز دايفيد مؤخراً بالجائزة الذهبية لأفضل الصور العلمية الدولية للعام 2015 من جمعية التصوير الملكية البريطانية.

وفضلاً عن ذلك، كانت المهارات التخصصية التي يملكها دايفيد في مجال التصوير القريب والمجهري واهتمامه الكبير بالتفاصيل مناسبة تماماً لحملات دعاية مخصصة (مثل ويسكي آبرلور وشركة شارب للإلكترونيات)، كما قادت إلى تعاونه مع شبكة بي بي سي البريطانية لإنتاج السلسلة التلفزيونية “عجائب الحياة” في العام 2013 وسلسلة “عالم الإنسان” في العام 2014.

شارك دايفيد كمحاضر في الكثير من المؤتمرات الدولية، فضلاً عن مشاركته في تحكيم عدد من مسابقات التصوير الدولية الرائدة.

‪#‎HIPAae‬ ‪#‎HIPAsnap‬ ‫#‏هيبا‬

Judges for the 5th Season of our Competition

? David Maitland ?

Recently appointed as Senior Lecturer in ‪#‎Photojournalism‬ at Southampton Solent University, David combines careers as a zoologist, spent at universities in Australia, South Africa and the UK, and a professional nature / science photographer.

David uses Photography to elucidate the intricacies of nature, combining an academic view point with a new sense of enquiry in the pursuit of art and wonder in Nature. He uses his images as a tool to engage, enlighten and lure his audience towards a greater awareness and understanding of the natural world and science.

David is the recipient of numerous international awards – In 2008 he was named the European Wildlife photographer of the Year, and was twice shortlisted in the Sony World Photography Awards. He has twice been awarded best of show at the International Photography Awards, New York, and has received multiple awards from the Wildlife photographer of the Year, London. David is the current Royal Photographic Society gold award winner of the International Images for Science, 2015.

David’s specialist macro and microscopy skills and attention to detail are well suited for bespoke advertising campaigns (e.g. Aberlour Whisky, Sharp Electronics), and have led to collaborations with the BBC on their 2013 television series “Wonders of Life” and “Human Universe” in 2014.

David is a regular presenter at international conferences and has juried leading international photo competitions.

‪#‎HIPAae‬ ‪#‎HIPAsnap‬ ‫#‏هيبا‬ ‪#‎PhotographyAward‬

من فريد ظفور

مصور محترف حائز على العديد من الجوائز العالمية و المحلية في مجال التصوير الفوتوغرافي.