الجديد
الرئيسية / التراث اللامادي / تابعوا معنا مسيرة المصورة اليابانية الشهيرة #تسونكو_ ساساموتو..وهي أول مصورة في اليابان .والتي ما زالت تصوّر إلى الآن وعمرها الـ 101 عاماً – Japan’s First Female Photojournalist Is Still Shooting At The Age Of 101..
تابعوا معنا مسيرة المصورة اليابانية الشهيرة #تسونكو_ ساساموتو..وهي أول مصورة في اليابان .والتي ما زالت تصوّر إلى الآن وعمرها الـ 101 عاماً –  Japan’s First Female Photojournalist Is Still Shooting At The Age Of 101..

تابعوا معنا مسيرة المصورة اليابانية الشهيرة #تسونكو_ ساساموتو..وهي أول مصورة في اليابان .والتي ما زالت تصوّر إلى الآن وعمرها الـ 101 عاماً – Japan’s First Female Photojournalist Is Still Shooting At The Age Of 101..

1

Japan’s First Female Photojournalist Is Still Shooting At The Age Of 101

At 101 years old, renowned Japanese photographer Tsuneko Sasamoto continues to express her artistic voice and capture stunning images. Considered to be her country’s first photojournalist at the age of 25, Sasamoto has been documenting history for over 70 years, including pre- and post-war Japan. Her photographs highlighted the country’s dramatic shift from a totalitarian regime to an economic superpower, and the social implications that arose from it.

في سن 101 عامًا ، تواصل المصورة اليابانية الشهيرة تسونكو ساساموتو التعبير عن صوتها الفني والتقاط صور مذهلة.
 تعتبر ساساموتو أول مصور صحفي لبلدها في سن 25 ، وقد وثقت التاريخ لأكثر من 70 عامًا ،
 بما في ذلك اليابان قبل الحرب وبعدها.
 سلطت صورها الضوء على التحول الهائل للبلاد من نظام شمولي إلى قوة اقتصادية عظمى ،
 والآثار الاجتماعية المترتبة عليه.

Sasamoto shooting in her 20s:
2

Sasamoto shooting at 97 years old:
3

Tsuneko Sasamoto on the cover of her book, Hyakusai no Finder:
4

Sasamoto remains enthusiastic about her profession, continuing to impact her chosen field. In 2011, at the age of 97, she published a photo book called Hyakusai no Finder, or Centenarian’s Finder. When she turned 100, she opened an exhibition of selected images.

لا تزال ساساموتو متحمسة لمهنتها ، وتواصل التأثير على المجال الذي تختاره. في عام 2011 ، في سن ال 97 ، نشرت كتاب صور يدعى Hyakusai no Finder ، أو مكتشف Centenarian. عندما بلغت 100 ، فتحت معرضا للصور المختارة.

5
Photo credit: Satoko Kawasaki

Now, Sasamoto is currently working on a project called Hana Akari, or Flower Glow, an homage to her friends who have passed away. She is completing this series despite breaking her left hand and both legs last year. Determined to not let it get the best of her, she has attended physical rehabilitation three times a week to get better. When speaking to NHK World shortly before her 100th birthday, Sasamoto offered sage advice.

الآن ، تعمل Sasamoto حاليًا في مشروع يسمى Hana Akari ، أو Flower Glow ، وهو تكريم لأصدقائها الذين توفوا.

إنها تكمل هذه السلسلة على الرغم من كسر يدها اليسرى وساقيها العام الماضي. عاقدة العزم على عدم السماح لها بالحصول على أفضل ما لديها ، حضرت إعادة التأهيل البدني ثلاث مرات في الأسبوع لتتحسن. عندما تحدثت إلى NHK World قبل عيد ميلادها المائة بفترة قصيرة ، قدمت ساساموتو نصيحة حكيمة.

6
Photo credit: Satoko Kawasaki

“You should never become lazy. It’s essential to remain positive about your life and never give up,” Sasamoto told NHK. “You need to push yourself and stay aware, so you can move forward. That’s what I want people to know.”

“يجب أن لا تصبح أبدًا كسولًا. قال ساساموتو لـ NHK: “من الضروري أن تظل إيجابيًا في حياتك وألا تستسلم أبدًا”. “أنت بحاجة إلى دفع نفسك والبقاء على علم ، حتى تتمكن من المضي قدمًا. هذا ما أريد أن يعرفه الناس. “

7
Photo credit: Satoko Kawasaki