الفنانة العالمية (( ماغي ستيبر Maggie Steber )) مصورةً وثائقيةً لمشاريع إنسانية وثقافية و تاريخية في نحو 66 بلداً ..وهي من لجنة التحكيم للموسم الخامس لجائزة حمدان للتصوير (( هبا HIPA )) ..

لجنة التحكيم للموسم الخامس من المنافسة

? ماغي ستيبر ?

عملت ماغي ستيبر مصورةً وثائقيةً لمشاريع إنسانية وثقافية-تاريخية في نحو 66 بلداً. ونالت أعمال التصوير التي أنجزتها عبر العديد من السنوات في هايتي منحة مؤسسة أليشا باترسون المرموقة ومنحة أرنست هاس. وقد نشرت مجلة أبرتشر مجموعة من صورها عن هايتي في كتاب “الرقص على النار: صور من هايتي” في العام 1991.

وفي العام 2013، اختارت مجلة ناشيونال جيوغرافيك ستيبر ضمن 11 امرأة من أصحاب الرؤى. وفي وقت سابق من مسيرتها المهنية، عملت ماغي مصورةً متعاقدة لصالح مجلة نيوزويك لمدة أربع سنوات، كما عملت في وكالة أسوشيتد برس في نيويورك كمحررة صور. وقد أنجزت الكثير من الأعمال في كوبا حيث صورت يوماً في حياة فيدل كاسترو لصالح مجلة نيوزويك. كما أنتجت العديد من القصص لصالح مجلة ناشيونال جيوغرافيك منذ العام 1988.

شاركت ماغي مرتين في مهرجان فيزا “من أجل الصورة” في بربينيان بفرنسا، وفي “حدائق لوكسمبورغ” في باريس ضمن معرض الذكرى العشرين لمنظمة مراسلون بلا حدود، فضلاً عن العديد من المناسبات الأخرى في الولايات المتحدة والعالم.

تعتبر ماغي من المحاضرين والمدربين المرموقين وتم عرض صورها على نطاق واسع بما في ذلك مكتبة الكونجرس الأميركي وعدد من مجموعات المقتنيات العامة والخاصة. وقد شاركت في تحكيم جوائز صور الصحافة العالمية ومؤسسة أليشا باترسون في أربع دورات، وجوائز صور العام الدولية، بالإضافة للعديد من لجان التحكيم الأخرى لمنح ومسابقات تصوير عالمية. تشغل ستيبر عضوية المجلس الاستشاري والهيئة التدريسية لمؤسسة فوتوكونبيت، وهي مؤسسة غير هادفة للربح في هايتي تقدم ورشات عمل لتعليم التصوير الفوتوغرافي للشباب بعمر 15-35 عاماً.

Facebook.com/Maggie.Steber

‪#‎HIPAae‬ ‪#‎HIPAsnap‬ ‫#‏هيبا‬

Judges for the 5th Season of our Competition

? Maggie Steber ?

Maggie Steber has worked as a documentary photographer on humanistic and cultural-historical projects in 66 countries. Her longtime photographic work in Haiti received the prestigious Alicia Patterson Foundation Grant and Ernst Haas Grant. A collection of the Haiti photographs was published by Aperture in “Dancing on Fire: Photographs from Haiti” in 1991.

In 2013, Steber was named as one of eleven Women of Vision by National Geographic Magazine. Earlier in her career she served as a contract photographer for Newsweek Magazine for four years at Associated Press in New York as a photo editor. She also worked extensively in Cuba and photographed a day in the life of Fidel Castro for Newsweek. She has produced many stories for National Geographic Magazine since 1988.

She has exhibited twice at Visa Pour L’Image in Perpignan, France and at the Jardins du Luxembourg in Paris as part of the 20th anniversary exhibition of Reporters Sans Frontieres, and throughout the US and the internationally

Maggie is also a much sought after educator and speaker whose photographs are widely exhibited and are included in the Library of Congress and other public and private collections. She has served as a judge for World Press Photo Foundation and the Alicia Patterson Foundation on four occasions, and on POYi and numerous other judging panels for both grants and photographic competitions. Steber serves on the advisory board and as a teacher of FotoKonbit, a Haitian non-profit that teaches photo workshops for Haitians 15 to 35 years old.

Facebook.com/Maggie.Steber

‪#‎HIPAae‬ ‪#‎HIPAsnap‬ ‫#‏هيبا‬

تعليقات الفيسبوك

التعليقات مغلقة