يدعو مهرجان بيروت للصورة جميع الفنانين والمصورين من جميع أنحاء العالم إلى تقديم أعمالهم لموضوع نسخة هذا العام، “الذاكرة”.

The Beirut Image Festival invites all artists and photographers from all over the world to submit their works for this year’s edition theme, “The Memory”.

Submissions will be accepted between the 1st of March and the 30th of April 2020 at www.beirutimagefestival.com

A panel of prominent international photographers and media experts will select the best photos that will be displayed during the festival, held in September 2020.

The exhibitions will take place in various locations in Beirut and all over Lebanon, in warehouses, libraries, parks and waterfront areas. It will also include pop-up galleries in the most unexpected places.

The photo festival showcases in a period of 1 month the growing passion for photography in today’s Lebanon.

The program includes artist-talks, seminars, photo walks, outdoor photo installations, inviting all photo enthusiasts of any age, professionals and amateurs.

Theme: The Memory
Submissions: 1 March-30 April 2020
Application: www.beirutimagefestival.com

يدعو مهرجان بيروت للصورة جميع الفنانين والمصورين من جميع أنحاء العالم إلى تقديم أعمالهم لموضوع نسخة هذا العام، “الذاكرة”.

سيتم قبول الطلبات في الفترة ما بين الأول من مارس و 30 أبريل 2020 على www.beirutimagefestival.com

ستقوم لجنة من المصورين الدوليين البارزين وخبراء في مجال الإعلام باختيار أفضل الصور التي سيتم عرضها خلال المهرجان الذي سيعقد في سبتمبر 2020.

ستقام المعارض في أماكن مختلفة في بيروت وجميع أنحاء لبنان، في الصالات والمكتبات والحدائق والواجهات البحرية، وستشمل أيضًا معارض منبثقة في أكثر الأماكن غير المتوقعة.

يعرض المهرجان خلال شهر واحد الشغف المتزايد للتصوير الفوتوغرافي في لبنان اليوم.

يتضمن البرنامج لقاءات مع الفنانين وندوات وجولات تصوير ومعارض صور في الهواء الطلق، وهو موجه لجميع عشاق التصوير من أي عمر كانوا ، مهنيين او هواة.

الموضوع: الذاكرة
مهلة الترشح: من 1 مارس إلى 30 أبريل 2020
الموقع الالكتروني: www.beirutimagefestival.com

من فريد ظفور

مصور محترف حائز على العديد من الجوائز العالمية و المحلية في مجال التصوير الفوتوغرافي.