JEFF MERMELSTEIN (b.1957) was born in 1957 in New Brunswick, New Jersey, U.S.A..الفنان جيف ميرملستين

مسيرة الفنان جيف ميرملستين jeff mermelstein مواليد نيوبرونزويك عام 1957م ينيوجيرسي

الألبوم ‏‎INSPIRATIONAL PHOTOGRAPHERS‎‏
Lou Walter Wilson
The 33rd Installment Of Inspirational Photographers
JEFF MERMELSTEIN (b.1957) was born in 1957 in New Brunswick, New Jersey, U.S.A.
Style:
• The absurd, human idiosyncrasy
• Funny, sense of humor
• Candid life, behavior and moments from New York City
Jeff Mermelstein’s parents were Holocaust survivors who immigrated to the United States in 1947. He started taking photographs at the age of 13 after being gifted a camera for his Bar Mitzvah. Since a young age, Jeff had a strong interest in colors and he fell in love with color film early in his pursuit of photography.
He studied at Rutgers College and the International Center of Photography. Early on, when visiting to MOMA, he saw a photograph by Henry Wessel (Santa Barbara, 1977), which influenced him greatly. During an internship at ICP in 1980, he was exposed to the work of Garry Winogrand, Lee Friendlander, Diane Arbus, William Eggleston and others, which helped further his interest in street photography that has continued ever since.
In 1983, he received a photo assignment with GEO Magazine to photograph animal actors, which became the cover story. From there, he started receiving more and more assignments for publications including LIFE, The New Yorker, and The New York Times Magazine. In his off time, though, he focused on his personal photography in the streets of New York City.
Known for his quirky photographs of life and people in New York City, his work showcases moments of human idiosyncrasy and behavior. Almost all of Jeff’s work has come from the New York streets that he’s dedicated his life to photographing as much as any photographer. A unique, absurdist vision of the street and New York spanning the past four decades with a good mix of humor that he has become famous for.
In 1991, he received the Aaron Siskind Foundation Individual Photographer’s Fellowship, and in 1999 he won the European Publishers Award for Photography, which resulted in the publication of his first book SideWalk (Dewi Lewis Publishing, 1999).
For the past few years, Jeff has made photos exclusively with a phone. Although polarizing, his work stealthily photographing people’s text conversations gained much interest and he recently released a book of New York street images all taken with an iPhone titled “Hardened.” Active on instagram, you can follow along as he shares many of the day-to-day photos and videos he takes with his phone.
Mermelstein has taught at the International Center of Photography since 1988 and his works are held by institutions including the Art Institute of Chicago; the International Museum of Photography at George Eastman House; and the New York Public Library.
6 Lessons Jeff Mermelstein Has Taught Me About Street Photography
https://erickimphotography.com/…/6-lessons-jeff…/

القسط 33 من المصورين الملهمين
جيف ميرملستين (ب. 1957 في نيو برونزويك، نيو جيرسي، الولايات المتحدة الأمريكية.
الأسلوب:
• الغباء البشري السخيف
• مضحك، روح الدعابة
• حياة صريحة وسلوك ولحظات من مدينة نيويورك
والدا جيف ميرملشتاين كانوا من الناجين من المحرقة الذين هاجروا إلى الولايات المتحدة في عام 1947. بدأ في التقاط الصور في سن 13 عامًا بعد أن أهدى كاميرا لحفل بلوغه. منذ الصغر، كان جيف يهتم بشدة بالألوان ووقع في حب فيلم الألوان في وقت مبكر في سعيه للتصوير الفوتوغرافي.
درس في كلية روتجرز والمركز الدولي للتصوير. في وقت مبكر، عند زيارته إلى MOMA، شاهد صورة من قبل هنري ويسل (سانتا باربرا، 1977)، أثرت عليه بشكل كبير. أثناء فترة تدريبية في برنامج المقارنات الدولية في عام 1980، تعرض لأعمال غاري وينوجراند، لي فريندلاندر، ديان أربوس، ويليام إيجليستون وغيرهم، مما ساعد على زيادة اهتمامه بالتصوير الفوتوغرافي في الشارع الذي استمر منذ ذلك الحين.
في عام 1983، حصل على مهمة مصورة مع مجلة جيو لتصوير ممثلين الحيوانات، والتي أصبحت قصة الغلاف. من هناك، بدأ في تلقي المزيد والمزيد من المهام للمنشورات بما في ذلك لايف، ونيويوركر، ومجلة نيويورك تايمز. مع ذلك، ركز في وقت فراغه على تصويره الشخصي في شوارع مدينة نيويورك.
المعروف بصوره الغريبة للحياة والناس في مدينة نيويورك، يعرض عمله لحظات من حماقة وسلوك البشر. تقريبا كل أعمال جيف جاءت من شوارع نيويورك أنه كرس حياته للتصوير بقدر أي مصور. رؤية فريدة وسخيفة للشارع ونيويورك تمتد العقود الأربعة الماضية مع مزيج جيد من الفكاهة الذي اشتهر به.
في عام 1991، حصل على زمالة المصور الفردي لمؤسسة آرون سيسكيند، وفي عام 1999 فاز بجائزة الناشرين الأوروبيين للتصوير الفوتوغرافي، والتي أسفرت عن نشر كتابه الأول SideWalk (Dewi Lewis Publishing, 1999).
خلال السنوات القليلة الماضية، صنع جيف صورًا حصريًا باستخدام هاتف. على الرغم من الاستقطاب، إلا أن عمله في تصوير المحادثات النصية للناس اكتسب اهتمامًا كبيرًا وأصدر مؤخرا كتابًا عن صور شارع نيويورك جميعها التقطت بواسطة آيفون بعنوان “مصلب. “نشط على إنستغرام، يمكنك متابعته لأنه يشارك العديد من الصور ومقاطع الفيديو اليومية التي يلتقطها باستخدام هاتفه.
قام ميرملشتاين بالتدريس في المركز الدولي للتصوير الفوتوغرافي منذ عام 1988 وتقيم أعماله من قبل مؤسسات منها معهد الفنون في شيكاغو والمتحف الدولي للتصوير في منزل جورج إيستمان ومكتبة نيويورك العامة.
6 دروس علمني إياها جيف ميرملستين عن التصوير الفوتوغرافي في الشارع
https://erickimphotography.com/…/6-lessons-jeff…/


+17
للمزيد من الصور:
https://www.facebook.com/photo/?fbid…92592304286833

Joe Routon
Very helpful! Guess I should stop asking permission.

كاتب المنشور
Lou Walter Wilson
Joe Routon I think you should keep doing what you are doing . It is working. Your photos are great. In a couple of days I will post a photographer SAL PATALANO who is a portrait street photographer who asks permission for every photo he takes.

نُشرت بواسطة

فريد ظفور

مصور محترف حائز على العديد من الجوائز العالمية و المحلية في مجال التصوير الفوتوغرافي.